Livräddning på riktigt!!

Ibland så händer det mer än beräknat här i livet! Tänk att ett lugnt inköp av köksbord, helt plötsligt kan ändra sig. Men nu vet jag faktiskt hur jag själv reagerar i en extremt pressad situation. För att höra någon skrika i panik, att någon håller på att dö, ja det känns inte direkt verkligt.

Har aldrig varit med om nåt sånt här förr. Först blev jag givetvis förvirrad och lamslagen av vad som skulle göras, men dock bara en kort stund. Efter en stund blev jag helt lugn och kunskaperna från alla livräddande kurser jag gått genom åren, liksom bara satt där. Ger t.o.m direktiv till främmande människor om vad som skall göras. Jag och en kvinna höll koll på andning och så att hjärtat funkade fint, då får jag en klapp på axeln, och  jag hör - ja jag ser att du är vård/läkarutbildad!! Ääää nä jag e bara en liten förskollärare, men vi räddar lite liv ibland oxå!! Va jag tvungen och skämta där och då??

Även om allt slutade bra, så va tårarna inte långt borta. Skulle så gärna vilja träffa hen igen, bara för att rent egoistiskt veta att allt nu är bra. Så idag va jag bara tvungen att ringa upp chefen på hela stället, för att berätta vilka fantastiska anställda hon har, dom hade ett så lugnt och proffsigt bemötande. 

Rotade fram lådan med MiniAnne som vi alla i familjen, skall roa oss med under påsken😊

Kram🌸