JaktenđŸŒČ

DĂ„ va den Ă„rliga jakten avslutad och avgjord. Det Ă€r alltid lika pirrigt om vem som blir vinnare över att hitta Ă„rets julgran. Först gĂ„r jag avslappnat och smĂ„pratar. Sedan efter en stund nĂ€r jag mĂ€rker att mina familjemedlemmar försvinner Ă„t alla hĂ„ll Ă„ kanter, dĂ„ börjar jag att bli orolig. Herregud tĂ€nk om inte jag hittar den bĂ€sta granen. DĂ„ blir det fart pĂ„ mina smĂ„ ben. 
I skogen hörs!
-ÄÄÄ hÀr Àr den!!
-nÀ skitful
-men för tusan ta nÄn nu!!
-ÄÄÄ hÀr Àr den!!
-nÀ skiful
-men herregud hitta nÄn nu!!
-ÄÄÄ hÀr Àr den!!
-nÀ skit ful!!
-Ă„Ă„ denna va fiiiin!!
-nÀÀÀ för tusan det e en kungsgran den Àr svindyr rör den inte!!
-men det Àr ju fullt av granar!! Ta nÄn NU!!
Plumsklafs plumsklafs plumsklafs (bra med stövlar) 
-MEN SÅGAR DU NUUU!!
-JAA!! Skulle vi inte ha den dÄ?? Men va faaan vill du inte ha den??
-ja men nu har du ju sÄgat i den!! Vi kan ju liksom inte klistra fast den igen!
Ja jag fri sÀger mig frÄn dess utseende!

Sedan gÄr jag bakom slaktaren och tjurar för att jag inte vann granjakten.
Bilresan hem Àr alltid lika spÀnnande, kommer den att ligga kvar eller kommer den att flyga av. Vi alla sitter spÀnda och vÀntar pÄ nÄt swischande ljud och att vi skriker nÀÀÀÀÀÀ dÀr flög den av!!

Kram🌾

Skriv inlÀggstext