Alkoholvanor

Sitter på vårdcentralen och har tagit prover för framtida besök hos läkaren. Nyfiken som jag är så frågade jag min trevliga provtagare om vilka prover som togs. Hon rabblade upp några olika saker som jag glömmer lika fort (skall ju ändå på minnesutredning) å då säger hon det!!
Åsså har vi tagit prov på dina alkoholvanor!! Ååå herregud!! Utbrister jag! Då kanske jag inte skulle ha tagit dessa prover på sista dagen på semestern, jag drack cava i går åsså har jag inte varit nykter en ändaste dag sv semestern. (Känner själv att rösten darrar till och att jag skrattar lite nervöst.)
Försöker att rädda situationen genom att rätta till mina siffror, förklarar att jag faktiskt va nykter en hel dag och att det hade varit riktigt svårt och en stark längtan till dagen efter.

Sedan va det dax för tidsbokning oss tidsbokningssköterskan som dagen till ära hade ett stort skägg. Kändes lite som om jag skulle bre på för å få min lilla tid. Han tittade så allvarsamt på mig samtidigt som han frågade va det va för fel på mig. Försökte hålla mig från å fnissa för jag ville ju se lite tärd ut så jag kunde få en tid.
Efter lite allvarsamt prat så kom vi in på min minnesutredning, då jag utbrister i glädje att detta skall bli såååå spännande, råkar även få med i min berättelse att jag har en extrem prestationsångest och att jag under en anställningsintervjun skulle göra en intelligenstest, att jag då blev så nervös att jag ljög om att jag glömt glasögonen hemma. Han log lite snett Sedan va det dax för tidsbokning oss tidsbokningssköterskan som dagen till ära hade ett stort skägg. Kändes lite som om jag skulle bre på för å få min lilla tid. Han tittade så allvarsamt på mig samtidigt som han frågade va det va för fel på mig. Försökte hålla mig från å fnissa utan ville se lite tärd ut så jag kunde få en tid.
Efter lite allvarsamt prat så kom vi in på min minnesutredning, då jag utbrister i glädje att detta skall bli såååå spännande, råkar även få med i min berättelse att jag har en extrem prestationsångest och att jag under en anställningsintervjun skulle göra en intelligenstest, att jag då blev så nervös att jag ljög om att jag glömt mina icke existerande glasögonen hemma. Han log lite snett och jag kände att det va dax att gå med min nya tid till läkaren.


Kram🌸