Kalorier?!

Har varit på en härlig skogspromenad, irrade runt i skogarna runt Delsjön. Eftersom jag har börjat med en ny diet som verkligen funkar🎉 jag kallar den för "ät va du vill å le". Men även om jag faktiskt har slutat å hetsa med min vikt så kan jag ju inte låta bli å kolla hur många kalorier jag bränt på skogisen.

På nätet finns det en uträknare på olika aktiviteter, fick klicka i min vikt, antal minuter och hur fort promenaden hade valsat fram. Fick fram att jag minsan blivit av med 330 kcal🎉. Men sedan testade jag och skriva in en annan vikt, en vikt där jag vägde 15 kg mer. Å då visade det sig att jag skulle bränna mer kalorier. Så alltså skulle det vara bättre å väga mer för då gör jag av med fler kcal.

Mmmm spännande att det faktiskt är positivt att väga mer om man vill bli av med mer kcal. Tror faktiskt jag skall ta mig en ordentlig fika när jag kommer hem. För om jag har tur så kommer jag att bli av mer fler kcal vid nästa promenad😊



Kram🌸