Turist i sin egna stad😏

Just nu pÄgÄr det ju ombyggnation sÄ spÄrvagnen Àr ersatt av bussar. Kan ju lÀtt bli lite förvirrat nÀr dom inte gÄ sina vanliga strÀckor. Sitter pÄ en av dessa bussar och frÄgar dÄ min granne om nÀsta hÄllplats Àr ÀndhÄllplatsen.

Jo minsann det svarar hon att det Ă€r, och frĂ„gar mig vart jag skall. Avenyn svarar jag, och av nĂ„gon anledning sĂ„ tror hon att jag Ă€r ny i Gbg och skall förklara heeeeela vĂ€gen till Avenyn😏 
Hon avslutar sin beskrivning med...Ja  det Ă€r ju inte lĂ€tt att hitta i Gbg!! Som en god medborgare hon Ă€r, sĂ„ följer hon mig en bit för att göra sig sĂ€ker pĂ„ att jag Ă€r pĂ„ rĂ€tt spĂ„r (nĂ€r hon föser mig framĂ„t ser jag i ögonvrĂ„n affĂ€rerna passera revy) snĂ€ll och rar mĂ€nniska som jag Ă€r😏 sĂ„ lĂ€t jag henne hĂ„llas.

MÄste ha kÀnns skönt för henne att vara en god medborgare, som hjÀlper en stackars förvirrad turist. Men helst ville jag skrika till henne - DÎ ja e Ànna fÎdd Ä uppvÎxen pÄ Hising I land !! Ja veeet Ànna va Avenyyyn ligger dÎ!!

Men jag tackar henne med en rar röst, tror t.o.m att jag log lite, men bara liteđŸ€”
SĂ„ efter mĂ„nga om och men😏sĂ„ hitta jag till Condeco och kunde gĂ„ pĂ„ dejten med Anne💞

Kram🌾