Skidome

Nu äntligen har alla kläder inför Vasaloppet kommit! Så idag skedde mitt första besök på Skidome, där hela utrustningen skulle testas! 
Ja om man nu inte räknar med mina nya skidvantar som jag i exalteringen glömde eller slarvade bort (någonstans mellan omklädningsrummet och ingången till skideriet)
På darrande ben och blandade känslor, så öppnade jag dörren till mitt nya skidliv.  

Kändes ovant att bröta med sig skidor in på damernas, bytte om och på väg ut så blev jag så förvirrad i katakomberna så jag helt plötsligt va inne på herrarnas. Så där var jag fullmunderad med pjäxor, stavar och skidor inne på herrarnas, stod still liiiite för länge för mitt eget bästa, vänder mig snabbt om då en manlig variant möter mig. Ops här blev det tokigt säger jag, men han hälsade mig bara välkommen. (Mmm vantarna kanske ligger där)

När väl skidorna satt där dom skulle så va det dax att verka världsvan.
Nr 1 körde mot trafiken, vilket en trevlig medresenär påpekade med orden "det är nog bättre du åker åt andra hållet" 
Nr 2 För att slippa åka ner för den största backen, och där med slippa förnedringen med brutna skidor, fick jag massakrera några spår. 
Nr 3 Ja att helt plötsligt "bakåtvingla" på plan mark, påvisar ju inte direkt någon expertis. 
Nr 4 Selfies.....
Väntade ivrigt på en visselpipa som skulle meddela att jag inte var välkommen nåt mer. 

Efter en timma så var min tid ute! Känner i kropp å själ att detta med Vasaloppet kommer å gå galant. Har bara några krav!
Nr 1 Max -2 grader
Nr 2 Inga branta nedförsbackar 
Nr 3 Inga branta uppförsbackar 
Nr 4 Sol
Nr 5 Fika under loppet (oboy med ostmackor)

Nä nåt mer kräver jag inte!





Kram🌸