Byte av karriär!!

Funderar på olika karriärs möjligheter för mig. Nåt spännande som inte många ...spion!! Ja det hade ju varit superduperspännande!! Tänk å få smyga omkring å se allvarlig ut. Fast jag passar inte så bra i trencoat, jag får lätt en svullen siluett när jag har en sån på mig.

En liten statist skulle jag ju kunna börja med, ett litet lik skulle nog passa mig toppen. Fast jag vill ju inte vara någon som ligger naken på obducentens bord, med bara ett litet vitt skynke. Nä det går oxå bort, för vem vill ligga å frysa på en kall diskbänk?! 

Polis skulle passa mig som handen i handsken, vet att jag skulle vara rasande snygg i uniformen, speciellt huvudbonaden!! Tänk å patrullera runt, visitera några mindre misstänkta personer. Sätta skräck i folk på stan, styra upp allmänheten med min barska röst, och hjälpa försvarslösa tanter över gatan.

Advokat hade nog inte varit så dumt det heller. Skydda någon stackare som hamnat i kläm. Eller varför inte åklagare! Lägga fram all bevismaterial framför brottslingen tills den sakta kryper till kors.

Fast om jag tänker efter så ingår ju alla dessa roller i mitt nuvarande yrke.... Förskollärare😊



Kram🌸