Att flyga

Tänk va tiden ändrar sig, visst är det bra med förändring i samhället, så man inte gäggar till sig. Som tex flygning, förr när jag flög så va jag mest orolig för att den som skötte avfrostningen på vingarna tagit för lång kaffepaus. Å liksom i förbi farten med koppen i handen, klappat på vingarna och bedömt kärran flygklar.
Sedan va jag lite orolig för de berömda luftgroparna där tydligen luft saknades, hur nu fasen luft kan saknas i luften🤔
Men NU förtiden så är listan väldigt mycket längre på saker som man kan eller nästan bör oroa sig för.

Nr 1. Självmordsbenägna piloter!!
Jisses hur man nu kan vara självmordsbenägen med 120 000kr i månaden?? Jag brukar alltid försöka å slänga in en blick in i cockpit för att scanna av pilotens psykiska hälsa som tex
Ålder
Munterhet
Vigselring
Radband
Kors som hänger å dinglar i fönstret
Godispapper som ligger å skräpar
En gång när jag flög å väntade i toakön så kom flygvärdinnan med en SPRITLEVERANS till ena piloten😳ää vilken kategori hamnar han i ??

Nr2. Jihadister
Ja där har jag fult upp heeeeela resan, för det kan ju tydligen vara vem som helst. Ibland är det lite hårresande när "min" jihadist går på muggen, japp för då skall säkert sprängbältet rättas till. Jag pustar ut varje gång jag har fel och naglarna får vara kvar en stund till, tills mitt nästa "offer" går på muggen eller reser sig lite väl fort.

Nr3.
Nån dum jävla idiot som får för sig att öppna nöddörren på ca 10567 m höjd!!
Alltså är det verkligen möjligt??
Kanske skall sitta vid den dörren nästa gång!? Eller kanske inte, för då åker ju jag först ut med ett litet plopp.

Nr4.
Att landningsställen inte fälls ut!
Då gäller det att ha en Bruce Willis med sig! För då hade han med ett enkelt mutterskruv på toaletten, raskt å lätt ålat sig ner till landningsstället som sitter fast. Där upptäcker han att en kabel har lossnat, hängandes i knävecken och med blodet rinnandes från ett skrubbsår av toaborsten, så drar han av sig ena skosnöret för att vips knyta samman den felande länken. Pjuhuuuu det kunde gått riktigt illa. Men om en motor går sönder, japp då duger det inte med en Brucan, för där får man helt enkelt inte vara!!

Kram🌸

#1 - - Anonym:

Du är ju för rolig!😂😂

Svar: 😚😚
Kristin