Stockholm🎉

Efter att ha gÄtt 4,6 mil i Stockholm och ca 548 affÀrsbesök Àr jag Àntligen pÄ Göteborgsmark!! KÀnner att jag behöver semester frÄn mig sjÀlv. Efter att gÄtt sÄ mycket , borde vÀll jag blivit smalare? Men icke sa nicke sÄnt gÄr inte min kropp med pÄ. Kaaaaaan det ha Ä göra med mina frukostar? Den som Àtit hotell frulle med mig vet vilken enorm kapacitet min lilla spÀda kropp har.... men Àr det gott sÄ Àr det.

Vasa museet va vĂ€ldigt roligt, har lĂ€ngtat efter denna dagen i mĂ„nga Ă„r. Och sĂ„ Ă€ntligen va det min tur!! 333Ă„r lĂ„g den i hamninloppet, tĂ€nk sĂ„ pinsamt att den liksom bara sjönk nĂ„n kilometer frĂ„n kajen. Å alla stackare som slitit i 3 Ă„rs tid med att bygga, vissa segel lĂ„g fortfarande nervikta i lĂ„dor. Om inte Vasa hade sjunkit, hade vi aldrig vetat hur dessa skepp sĂ„g ut frĂ„n denna tiden, eftersom Vasa Ă€r det Ă€nda i hela vĂ€rlden som finns kvar. Lite tur i oturen pĂ„ nĂ„t sĂ€tt.

Den enda sak som dom hittade vid utgrÀvningarna, som va i guld, va en lite guldring. Vilken osis att det inte va nÄgon smarrig guldskatt som lurade i det blÄ, eller i leran.
Jag köpte mig en liten mugg som minne, den har ett motiv som de hittade pÄ ett fat.

Jag blev Ă€ven kĂ€r i en vĂ€ska❀ kĂ€rlek vid första ögonkastet kallas sĂ„nt. Tyckte den va lite dyr, men nĂ€r den trevliga expediten insĂ„g att jag va hopplöst förĂ€lskad, sĂ„ avslöjade hon att den dagen efter skulle sĂ€ttas ned med 50%, sĂ„ dĂ„ fick jag den för halva priset dĂ€r och dĂ„!!

Efter allt roligt vi gjort i Stockholm sĂ„ va det Ă€ndĂ„ skönt att komma hem. TĂ€nk att det skulle vara ett besök i denna staden som fick mig att ringa POLISEN!! Japp helt riktigt! Tyckte det va en man som betedde sig lite underligt pĂ„ gatan nedanför hotellet. SĂ„ i skydd av gardinen sĂ„ ringde jag och rapporterade som en god medborgare, men tyvĂ€rr sĂ„ blev hon i andra Ă€nden inte alls imponerad av mina avslöjanden. Äsch bĂ€ttre tur nĂ€sta gĂ„ng, fĂ„r jag hoppas.

Ömma fötter fĂ„r vila sig pĂ„ tĂ„get och jag fick bubbel vid hemkomst😍


Kram🌾