Fredag

Igår gick jag med hansvettiga händer till en 3 affär! Med  en aning darrande röst så förklarade jag för mannen, killen, pojken, bebisen (kände inte liksom att han gav ett mig ett så stort förtroende att jag ville lämna över mitt liv i hans händer...... Ja om någon skulle ha det är ju frågan??) 

Fick svälja tre gånger för att försöka hålla tårarna tillbaka å sa: jag vet att det är världskrig på gång ut i världen OCH även svält!!! Men RÄDDA min telefon!!!
Gör va du kan för den är död!! Eller iallafall nästan!! Får då frågan från bebisen vad som funkar. Mmm jo det går ju faktiskt att ringa på min telefon.

Jag lämnar vördnadsfullt över mitt liv i hans händer, tror han börjar ana att jag menar allvar. Pojken visar faktiskt att han kan ta sig in i min lilla telefon, för med några enkla trix så är han inne. Han frågar allvarligt om det finns något i mina anteckningar som han inte får se. Men i desperata tider så har man inte tid till att vara diskret, så han får se allt. Säger även till honom att jag inte så många bilder i mobilen bara ca 500 st så det gör inte så mycket om dom försvinner...... får ett frågande ansikts uttryck av honom.

Jag försöker återigen förklara hur viktiga dessa anteckningar är och att han bara måste rädda dom. Han tittar lite lurigt på mig och säger att han nu börjar blir riktigt nyfiken på dessa anteckningar. 
Jag får erbjudande om att få kramar av honom, om det visar sig att uppdraget är omöjligt. 

Killen fortsätter med svordomar och annat trix, säger lite då å då att det nog är kört, anteckningarna är tyvärr borta💀 men då händer det!!!
Han säger helt plötsligt! Faaaan va bra jag är!! Jag är bara så bäst🍾 å helt plötsligt så rullar alla mina 255 anteckningar fram🎉 blir så glad så mannen får sig en kram!! I min glädje så hörde jag inte alls vad han sa om vad han hade gjort. Hörde dock att jag skulle andas lugnt och spara allt på datan, för att komma tillbaka på många och lämna in mobilen!!

Efter denna pärs så festade jag loss på alla möjliga saker:





Köpte en trisslott! Men turen på min sida va redan överfull!!

Kram🌸
#1 - - a n n i k a:

Gott!

Svar: Jag tyckte jag va värd det efter handsvetten☺️
Kristin