Käck

Varför skall alla vara så jäkla käcka??
Breda leenden å inga problem!! Hurtfriska Å läskiga!! Nä tacka vet jag allvarsamhet där man tänker igenom dagen som gått. 

När hela familjen va på rean, så gick jag in i en skoaffär. Där stod jag å torrkollade på ett par stövlar, (som jag vill ha på en skala 2, på skala 1-10) å förbi swischar det en expedit, som på tre sekunder har meddelat mig hur underbara dessa stövlar är, å att hon minsan skall hämta min storlek. Allt levereras med ett läskigt leende.

Helt plötsligt sitter jag där med ett par stövlar som skall provas, samtidigt som hon frågar massa frågor om hur den sitter. Jag blir svettig eftersom detta är en stövel på skala 2 så finns det ju ingen chans att jag kommer att köpa dom. 

Men tillslut får jag min chans när hon ivrigt hugger tag i ett nytt offer, jag sliter av mig stöveln å kastar upp den på hyllan (känns det som) å springer ut ur affären samtidigt som jag ropar: 
jag skall inte ha dom!! 
Jag skall inte ha dom!! 
Hennes kollega tittar på mig med ett ansträngt leende när jag säger
- åå herregud sånna här trevliga expediter orkar jag verkligen inte med!!

Kram🌸